لیست تعرفه ها و نرخنامه تعمیرکاران خودرو در سال ۱۴۰۱

اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو و صنف تعمیرکاران خودرو تهران

نرخ نامه زیر در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ به تایید هیئت مدیره و کمیسیون فنی اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی و صنف تعمیرکاران خودرو تهران رسیده و اعضای محترم ملزم به اجرای آن میباشند.

۱۴۰۲/۰۱/۱۵ : تاریخ اعتبار

شماره تلفن های رسیدگی به شکایات :

  سازمان بازرگانی استان تهران :۱۲۴

اتاق اصناف تهران :۸۵۵۴۳۲۰۱ و ۸۵۵۴۳۲۰۰ 

اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران :۷۷۵۳۱۷۲۳

خدمات خودرو های سواری

لیست تعرفه خدمات خودرو های سواری سال ۱۴۰۱

نرخ تعمیرات خودروهای داخلی

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای داخلی

نرخ تعمیرات خودروهای چری و ام وی ام

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای چری و ام وی ام

نرخ تعمیرات خودروهای برلیانس

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای برلیانس

نرخ تعمیرات خودروهای تویوتا

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای تویوتا

نرخ تعمیرات خودروهای جک

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای جک

نرخ تعمیرات خودروهای رنو

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای رنو

نرخ تعمیرات خودروهای سوزوکی

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای سوزوکی

نرخ تعمیرات خودروهای سیتروئن

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای سیتروئن

نرخ تعمیرات خودروهای کیا

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای کیا

نرخ تعمیرات خودروهای لیفان

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای لیفان

نرخ تعمیرات خودروهای مزدا

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای مزدا

نرخ تعمیرات خودروهای نیسان

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای نیسان

نرخ تعمیرات خودروهای هیوندای

فهرست نرخ تعمیرات خودروهای هیوندای

شرکت‌های خودروسازی به موازات طراحی بخش‌‌ها و مکانیزم‌های مختلف خودرو، طراحی فرآیندهای تعمیراتی بخش‌های مختلف خودرو را نیز مورد توجه جدی قرار می‌دهند. به نحوی که پیش از تحویل خودرو به مشتری باید تمامی مراحل خدمت‌رسانی به مشتری در سراسر قلمروی مورد‌نظر پیاده‌سازی شده باشد و حتی مانورهای بررسی آمادگی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش نیز انجام گردد.

یکی از مهمترین عواملی به طور مستقیم باعث رضایت یا عدم رضایت‌مندی مشتری می‌گردد، موضوع لیست تعرفه ها و نرخنامه تعمیرکاران خودرو می‌باشد.

بدین ترتیب بخش‌های فنی و مهندسی شرکت‌های خدمات پس از فروش که عمدتا زیرمجموعه و نماینده شرکت‌های تولید خودرو می‌باشند با تقسیم یک مکانیزم به بخش‌ها و پله‌های کوچکتر و اختصاص زمان به هر مرحله و نهایتا جمع کرد زمان‌های اختصاص داده شده به هر بخش، زمان تعمیرات بخش‌های مختلف خودرو را مشخص می‌کند.

پس از آن برای صحه‌گذاری فرآیند لیست تعرفه ها و نرخنامه تعمیرکاران خودرو، تیم‌های مختلف خدمات پس از فروش شروع به بازکردن، عیب‌یابی، رفع عیب و بستن مکانیزم‌های مختف خودرو کرده و زمان صرف شده را یادداشت می کنند و با زمان‌های استخراج شده در مرحله قبل مقایسه و پس از ویرایش، زمان‌ انجام تعمیرات را نهایی و به شبکه خدمات پس از فروش ابلاغ می‌کنند.

از طرفی لیست تعرفه ها برای هر ساعت انجام تعمیرات را نیز برای نماینده‌های ممتاز، معمولی و ضعیف را تعیین و ارسال می کنند. زمان‌های استخراج شده به انضمام هزینه هر ساعت انجام تعمیرات در نرم‌افزارهای و زیرساخت‌های نمایندگی‌های خدمات پس از فروش درج می‌گردد و بدین ترتیب استاندارد لیست تعرفه ها برای تعمیرات در کل شبکه نمایندگی خدمات پس از فروش استاندارد و محقق می‌گردد و با این نوع استانداردسازی، رضایتمندی مشتری، یکسان‌سازی و شفافیت هزینه اجرت تعمیرات که پس از دوره گارانتی بر عهده مشتری می باشد، افزایش می یابد.

در حوزه گارانتی خودرو، خودروسازها عامل تهیه و تدوین لیست تعرفه ها و نرخنامه تعمییر کاران خودرو می‌باشند و در حوزه خدمات پس از فروش و تعمیرکاران آزاد، اتحادیه‌های حوزه‌های مختلف خودرو مطابق آنچه که در بالا ذکر شده هر سال به طور معمول اقدام به انتشار جداول مرتبط با لیست تعرفه ها و نرخنامه تعمیرکاران به جهت تعمیرات بخش‌های مختلف خودرو می کنند. در بالا برخی از لیست تعرفه ها و نرخ نامه تعمیرکاران اتحادیه مکانیک ها، باتری سازها و غیره به جهت تعمیرات بخش‌های مختلف خودرو در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی ارائه گردیده است.